søndag 1. januar 2012

PERDITA`S T KULL.



Perdita`s T- kull kom til verden 3.juledag 2011. Det var en lang fødsel for Maiken hadde hele femten valper, noe som er mye selv i vår rase. Tre av valpene hadde ikke den livskraft som er nødvendig, så nå har vi ni tisper og tre hanner igjen. Det er forsåvidt mer enn nok for både Maiken og meg. Det viser seg at selvom dette er Maiken`s første kull, er hun svært rolig og pliktoppfyllende og valpene har allerede lagt på seg en god del, og er friske og raske alle sammen. Så snart flekkene blir synlige vil jeg ta bilder fra valpekassen, men enda vil jeg ikke uroe Maiken med en masse lysglimt. Var litt spent på hvordan hun ville takle nyttårs rakettene, men de affiserte henne ikke det ringeste- heldigvis! Jeg trodde først alle valpene var sortflekkete, men det er noen med brune flekker også, klok av skade venter jeg nå litt med å bekrefte hvor mange av hver fargevariant.Det er flere der ute som har bedt om informasjon om dette kullet, så jeg vil oppdatere blog`n jevnelig og legge ved bilder så snart jeg har noen.Over ser dere bilde av mor Maiken,(Napori`s Elusive Ember) og kullets far Ch. Dalming`s Hocus Pocus. Jeg svarer gjerne på spørsmål om rasen generelt og dette kullet spesielt.

1 kommentar:

Villblomsten sa...

Gratulerer Kari :-)
Det gleder meg at du har kull igjen :-)
Kos deg , og lykke til :-)

Hilsen Marianne
Som før var lykkelig eier av Perditas Jazzy Jennifer