lørdag 7. januar 2012

Dagene går nå fort........



I dag er valpene blitt 12 dager, og alle henger med ,er livlige og livskraftige. Maiken gjør jobben sin,og jeg har rolige dager enda. De begynner å få bittesmå øyne,og flekkene kommer mer og mer frem for hver dag. Neste uke blir spennende,nå skal vi finne ut om alle hører.Ellers er jeg travelt opptatt med å innrede et mer hensiktsmessig og større valperom. Jeg har målt, bestilt trevirke , og når det kommer, i morgen håper jeg, er det bare å skru det sammen. Vet av erfaring at valpene nå raskt ønsker seg mer tomlerom, og det viktige er at de får det , samtidig som jeg må vite at de har det trygt, varmt og ikke minst rent.De neste ukene vil vaskebøtta bli en viktig del av mitt liv.Jeg har ikke begynt å tilleggsfore enda, men karbonade deig er innkjøpt, og så snart jeg føler at de trenger litt ekstra, vil de få det. Den første ormekuren vil også bli servert i løpet av et par dager. Maiken vil IKKE ha besøk av Simen, og er riktig arg på ham hvis han nærmer seg valpene, mens folk blir ønsket hjertelig velkommen. Det har ikke vært mange enda som har fått lov å kikke på valpene, men mine to jente barnebarn er ikke til å stoppe Nå venter vi alle på at øynene skal åpne seg skikkelig , og er spente på hørselen.Neste gang skal jeg legge ved noen bilder av en og en valp.Jentene har allerede gitt de kallenavn,så den saken er løst. Selv må jeg innrømme at jeg ikke har den samme oversikten som dem.....

Ingen kommentarer: